Uusi artikkelisarja valottaa, miten koostetaan fitness-kilpailijan ruokavalio.

Mitä fitness-kilpailijan tai lajista kiinnostuneen tulisi tietää ravitsemuksesta? Mitä terveyshyötyjä ja -riskejä fitness-lajeihin liittyy ja miten kootaan järkevä lajissa pärjäämistä tukeva ruokavalio?

Uudessa viisiosaisessa artikkelisarjassa Petra Rautakallio valottaa, miten järkevä fitness-kilpailijan ruokavalio koostetaan. Artikkelisarja sopii mainiosti kilpailijoille, valmentajille sekä kehonmuokkauksesta kiinnostuneille kuntosaliharrastajille.

Artikkelisarjassa Rautakallio opastaa muun muassa, miten kilpailijan energiatarve määritetään ja mikä merkitys eri ravintoaineilla, ravintolisillä ja nesteytyksellä on kilpailijan ruokavaliossa.

“Loppujen lopuksi fitness-urheilussakin on kyse perusasioista; tehokkaasta harjoittelusta ja arjen monipuolisesta sekä riittävästä ruokavaliosta. ‘Hifistellä’ voi vaikka miten yksityiskohtaisia asioita, mutta loppujen lopuksi jo perusasioilla pääsee pitkälle”, Rautakallio toteaa.

Kilpailudieetillä on keskeinen rooli fitness-lajeissa. Dieetin aikana kilpailija pyrkii laihduttamaan mahdollisimman paljon rasvaa pois kehostaan samalla ylläpitäen lihasmassaa. Artikkelisarjassa Rautakallio esittelee turvallisen dieettaamisen perusperiaatteet, tehokeinot, ravintolisät ja viimeistelyt.

Petra Rautakallio on itse kisannut fitness-lajeissa vuodesta 2009 lähtien, parhaimpana saavutuksenaan SM-hopea vuodelta 2010. Koulutukseltaan hän on ravitsemusterapeutti ja terveystieteiden maisteri.

Fitness-urheilu ja ravitsemus -artikkelisarjan pääset lukemaan kirjautumalla Trainer4You-tietopankkiin tai luomalla tunnuksen. Artikkelisarja on maksuton.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here