Onnistuneet valmennuspalvelut vaativat onnistunutta johtamista

Lisää tuottoa kuntokeskuksen PT-palveluista?

Kuntosaliyrittäjä, joudutko painimaan valmennuspalvelujen kanssa? Tuntuuko siltä, että tämä osa-alue ei oikein toimi yrityksessäsi? Ette ehkä saa tarpeeksi asiakkaita valmennuksen pariin tai valmentajat eivät tee hommiaan siten, miten haluaisit? Vai oletko vasta ajatellut valmennuspalvelujen tarjoamista asiakkaillesi?Valmennuspalvelut ovat oikein tuotettuna mitä loistavin tapa saada tuntuvaa lisätuottoa yrityksellesi. Miltä tuntuisi saada valmennuspalveluista liikevaihtoa 500.000 euroa? Entä miljoona euroa? Yli 30 % nykyisestä kuntokeskuksen liikevaihdosta? Tämä on mahdollista, mikäli tiedät, miten valmennuspalvelut pitäisi toteuttaa, mitä valmentajilta voi odottaa, mitä heillä on oikeus odottaa sinulta ja miten valmennustiimin saa toimimaan. Oleellista on myös tietää, miten valmennusmäärät sekä niiden laatu saadaan mahdollisimman korkealle tasolle. Mutta tiedätkö?

Mitä on valmennuspalveluiden johtaminen kuntokeskuksessa?

Niin, näitä asioita ei ole koskaan opetettu sinulle. Kuntokeskusyrittäjä ei saa Oy:tä perustaessaan tai toimitiloja hankkiessaan ohjeistusta valmennuspalveluiden tuloksekkaaseen toteuttamiseen. Mistä siis voisit tietää. Vaikka saisit rekrytoitua sen parhaimman mahdollisen valmentajan, hänkin voi epäonnistua  vain siksi, että valmennuspalveluilta uupuu toimiva johtaminen.Miten ihmeessä sinä voisit johtaa – opettaa – työntekijöitäsi valmennuspalvelujen toimivuuteen, kun et itsekään tiedä, miten sitä tulisi hallita ja organisoida? Kyse on kuitenkin varsin yksinkertaisista asioista, mutta et vain ole ajatellut niitä. Sinulla ei ole ollut ehkä aikaa tai halua, vaikka haluaisitkin valmennuspalveluista tuottoa. Mikään ei kuitenkaan onnistu pelkällä halulla tai ajankäytöllä. Ensinnäkin aika pitää käyttää oikeisiin asioihin. Sinulla tuskin on sitä tuhlattavaksi ja siksi et ehdi antamaan täyttä panostusta valmennuspalveluihisi.Halu, asenne ja päättäväisyys, ne ovat onnistumisen elementtejä, mutta nekään eivät riitä. Eivät yhdessä eikä erikseen. Tieto on se, joka ratkaisee eniten. Kokemus ratkaisee. Taito ratkaisee. Kun niihin lisää vielä edelliset ominaisuudet, onnistuminen on mahdollista.

Personal trainer on palveluammatti

Valmennuspalvelujen kysyntä kasvaa kuntokeskuksissa koko ajan, joissakin paikoissa jopa räjähdysmäisesti, kun tehdään oikeita asioita. Valmentajilta kaivataan entistä enemmän myynti- ja palveluhenkisyyttä, jotta pystytään vastaamaan asiakkaiden vaatimuksiin.Trainer4Youn pt-koulutuksessa painotetaan personal trainerin myynti- ja asiakaspalveluosaamista. Personal trainerin ammatti on asiakaspalveluammatti. Menestyvät kuntokeskukset ja niiden PT:t myyvät osaamisellaan, läsnäolollaan ja palveluhenkisyydellään. Hyvä personal trainer kiertää asiakkaiden keskuudessa ja innostaa valmennuspalveluiden pariin.Hyvä PT haluaa auttaa asiakkaittaan. Valmennettavan onnistuminen yhdessä asetetuissa tavoitteissa varmistaa tyytyväisen asiakkaan ja tuo niitä lisää. Pt:n ammatti ei ole vain asiantuntijuutta vaan auttamista, palvelua ja sosiaalisia taitoja.

Trainer4You kehitti PT-koulutustaan vastaamaan kuntokeskusten tarpeita

Trainer4You on uudistanut personal trainer -koulutuksen PT5 lähijakson, joka käsittelee tuotteistusta, markkinointia ja myyntiä. Uudistuksen tarkoituksena on vastata kuntokeskusten tarpeeseen entistä paremmin. PT5 lähijaksosta on tehty entistä käytännönläheisempi, joka palvelee yrittäjiksi tai kuntokeskukseen personal traineriksi aikovia. Koulutusuudistuksen työryhmään kuuluvat Sami Hurme, Terhi Kukkonen ja Eerik Jortikka.Uudistettu koulutus tuo kuntokeskuksiin entistä paremmin myyntiin ja palveluun orientoituneita valmentajia, jolloin valmennuspalveluiden johtaminen helpottuu. Parhaan mahdollisen tuloksen varmistamiseksi Trainer4You lanseeraa myös yrittäjille ja yritysten avainhenkilöille sekä valmennuksesta vastaaville oman koulutuksen, joka antaa hyvät valmiudet johtaa valmennustoimintaa, oli kyse sitten kuntokeskuksesta, valmennuskeskuksesta tai vaikka itsenäisenä yrittäjänä toimivasta valmentajasta.

Kuntokeskusten valmennuspalveluiden johtamiskoulutus tulossa

Nyt sinulla on mahdollisuus yrittäjänä ja vastuuhenkilönä saada oppia, kuinka valmennuspalvelut tulisi rakentaa ja kuinka niitä tulisi johtaa. Kokemuksen pohjalta saat tietää, kuinka yhdessä kuukaudessa pystyy myymään 5 321 valmennustapaamista. Kuinka parikymmentä valmentajaa ohjaa keskimäärin yli 80 valmennustapaamista joka kuukausi, yhdessä kuntokeskuksessa, jossa on parisentuhatta jäsentä. Kuinka valmentajasi pystyvät myymään 1.000 – 1.200 valmennustapaamista joka vuosi. Kuinka voit saada liikevaihtoosi yli 30 % lisää. Alkoi varmasti kiinnostamaan?Trainer4Youn valmennuspalvelujen johtamiskoulutus alkaa syksyllä 2017. Tämän koulutuksen tarkoitus on antaa valmiudet minkä tahansa valmennuspalveluorganisaation tulokselliseen johtamiseen. Yhden päivän koulutuksen pitää Sami Hurme, jolla on pitkä kokemus kuntokeskuksen johtamisesta ja valmennuspalvelujen tuottamisesta, joista molemmista voi lukea myös kirjasta Kunnon liiketoimintaa – Hyvinvoinnista bisnestä. Koulutuksessa käydään läpi mm. johtajan merkitystä, ajankäyttöä, tunnuslukuja, kohderyhmän valintaa, hinnoittelua, myyntiä, jne.Johtajille tarkoitetut koulutukset julkaistaan Trainer4Youn toimesta syyskuussa.

Edellinen
Edellinen

Luulot pois! - Susanna Ihalaisen tarina

Seuraava
Seuraava

Diabetes - taudinkuva ja yleisyys Suomessa