Moi!

Olen Eetu Aalto, personal trainer ja voimailun harrastaja Oulusta. Pohjakoulutukseltani olen Vuokatin urheiluopistolta valmistunut Liikuntaneuvoja. Opintojani olen täydentänyt Kuntosalivalmentaja-, Personal trainer-, Ravintovalmentaja-, Voimavalmentaja- sekä Psyykkinen valmentajaopinnoilla. Työskentelen personal trainerina Liikku –kuntokeskusketjun Alasintien toimipisteessä. Toimin Trainer4Youn kouluttajatiimissä Kehittävän harjoittelun perusteet-, Kuntosalivalmentaja- ja Personal trainer –koulutusohjelmissa.

“Loukkaannuin vakavasti, jouduin leikkauskierteeseen ja olin menettää toisen yläraajani solisluun tulehduttua pahasti. Amputaatio onnistuttiin kuitenkin välttämään täpärästi.”

Minulla on monipuolinen urheilutausta. Pelasin lapsuudessani ja nuoruusvuosinani jääkiekkoa, jalkapalloa sekä harrastin kilpailumielessä myös lumilautailua. Sain juniorina jopa kutsun Aston Villan junioriakatemiaan näyttämään osaamistani, mutta kaikki ei mennyt kuten suunnittelin: Loukkaannuin vakavasti, jouduin leikkauskierteeseen ja olin menettää toisen yläraajani solisluun tulehduttua pahasti. Amputaatio onnistuttiin kuitenkin välttämään täpärästi ja ryhdyin kuntouttamaan itseäni fysioterapeutti/personal trainer -isäni avustuksella.

Vaikka kyse oli aluksi yläraajan liikuttelusta ja liikehoidosta, oli isäni ote kuntoutukseen kokonaisvaltainen. Treenasimmekin kaikkea sitä, minkä kuntoutettava yläraaja mahdollisti, emmekä keskittyneet pelkkään liikehoitoon. Treenasimme nousujohteisesti ala-ja keskivartaloa, mutta ujutimme kuntouttavat liikkeet kivuttoman treenin lomaan, jolloin keho oli lämmin ja mielihyvähormonit jylläsivät sekä antoivat motivaatiota liikehoidonkin toteuttamiseen. Isäni kommentti ”loukkaantuminen on mahdollisuus” ärsytti aluksi, mutta myöhemmin ymmärsin siinä piilevän viisauden: Olisin tuskin koskaan rakentanut pohjakuntoani ja tukilihaksiani niin vahvoiksi, jos loukkaantumiskierre ei olisi ”tarjonnut siihen mahdollisuutta”.

Pikkuhiljaa olkapää parani, toimintakyky palasi ja suorituskyky kasvoi. Ja jäin koukkuun nousujohteiseen sekä ohjelmoituun treenaamiseen. Innostuin treenaamisesta sekä toiminta- ja suorituskyvyn kehittämisestä niin paljon, että päätin opiskella ja hankkia ammatin aiheen parista. Opiskelinkin liikuntaneuvojaksi sekä personal traineriksi ja jatkokouluttauduin monipuolisesti alan tarpeisiin.

“Nyt saamme valmentaja-isäni kanssa tähdätä terveen papereiden sijaan suorituskykyni rajojen koettelemiseen, joka on vähintään yhtä motivoivaa ja mielekästä.”

Nousujohteinen treenaaminen johti myös siihen, että päätin osallistua voimanoston SM-kilpailuihin, joissa sijoituin kovatasoisessa 74 –kilon sarjassani heti toiseksi. Rikoin tuloksellani myös EM- ja MM –kisarajat, joissa pärjääminen on lähitulevaisuuden tavoitteenani. Harrastus on luonnollinen jatkumo nousujohteiselle kuntoutukselle, mutta nyt saamme valmentaja-isäni kanssa tähdätä terveen papereiden sijaan suorituskykyni rajojen koettelemiseen, joka on vähintään yhtä motivoivaa ja mielekästä.

Valmennusfilosofiani pohjautuu pitkälti kuntoutuksen aikana oivaltamiini asioihin, joihin olen saanut näyttöön perustuvaa tukea opinnoistani. Tavoitteellisuus, suunnitelmallisuus nousujohteisuus, kuormituksen ja levon suhde, ravitsemukselliset seikat ja motivaation tukeminen sekä ylläpitäminen korostuvat valmennuksessani vahvasti. Oma sloganini onkin: Tänään voitan eilisen itseni, joka korostaa nousujohteisuuden sekä sisukkuuden ilosanomaa.

Valmennankin mieluiten tavoitteellisia ja sitoutuvia liikkujia, jotka haluavat saavuttaa kovia tuloksia asiakkainani. Valmennusotteeni on lempeän jämäkkä ja elän täysillä mukana asiakkaani matkassa. Siksi edellytän asiakkaaltanikin huolellisuutta, tsemppausta ja eteenpäin pyrkimistä. Puolivaloilla saavutetaan harvemmin mitään ihmeellistä, mutta innostuksen ja intohimon kannustamana mikä tahansa on mahdollista!

Eetu lukuina
• Ikä 20 v (1998)
• 164 cm/75 kg
• Sarja: U23/74 kg
• Voimanoston yhteistulos:
• Treeneissä 617,5 kg, kisoissa 577,5 kg
• Penkkipunnerrus stopista: 150 kg
• Kyykky 207,5 kg
• Maastaveto 260 kg
• Pystypunnerrus: 82,5 kg
• Lisäpainodippi: 97,5 kg
• Lisäpainoleuat: 68 kg
• Ihmislippu: 20 s
• Muscle up x 15

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here