Tulevaisuuttahan on tunnetusti vaikea ennustaa. Varsinkin kun ympäristö muuttuu ja ongelmat monimutkaistuvat nopeammin kuin koskaan ennen.  Ohessa kuitenkin allekirjoittaneen omia ja lainattuja ennusteita, jotka yhdistävät tulevaisuudessa menestyviä yrityksiä:

·         Tulevaisuuden yritys:

o   Toimii vastuullisesti ja ottaa aktiivisesti kantaa myös ympäröivän maailman ongelmiin

o   Luo vahvan brändin ja tukee myös työntekijöidensä henkilöbrändäystä

o   Panostaa rekrytointiin, sitouttamiseen ja kannustaa henkilöstöään yrittäjähenkiseen työskentelyyn

o   Saa henkilöstön oivaltamaan, että organisaation etu = henkilökohtainen etu

o   Herättää voimakkaita tunteita ja kykenee luomaan tiiviin heimokulttuurin = paljon faneja

o   Osaa hyödyntää internetin mahdollisuudet, mm. hakurobotit ja sosiaalisen median

o   Toimii myös mediatalona tuottaen verkkoon innostavaa ja kiinnostavaa freemium –materiaalia, myöhemmin ehkä maksullistakin

o   Ei ylisuojele brändiään ja sisältöjään, vaan antaa asiakkaiden ottaa kantaa ja osaa niiden kehittymiseen

o   Päästää asiakkaat näkemään verhon taakse: Miksi yritys toimii valitsemallaan tavalla?

o   Julkistaa sanomaansa mieleenpainuvia tarinoita kertomalla

o   Hallitsee suuret linjat ja osaa yksinkertaistaa: Tarjoaa ratkaisuja palveluiden sijaan

o   Pyrkii riittävän hyvään työn jälkeen ja palvelukokemukseen, välttäen täydellisyyden tavoittelua

o   Luo uutta ja toimii nopeasti sekä ketterästi turhaa hieromista välttäen

o   Ymmärtää liiketoiminnassa menestymisen karun suhdeluvun: 1 % neroutta ja 99 % hikeä

o   Ymmärtää faktan, että ilman myyntiä kaikki muu ponnistelu on turhaa!

Lähde: Digitaalinen jalanjälki: A. Isokangas ja R. Vassinen. Talentum, 2010

1 KOMMENTTI

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here