Terppa!

Tässäpä seuraava treeniliikevinkki, ole hyvä! Itse asiassa sairaan hyvä liike, jolla on monta funktiota: Rintakehän liikkuvuus, keskivartalon lihaskunto ja hallinta, tasapaino, lantion seudun lihasten kontrolli sekä koordinaatio. Vähän on vaikeaselkoinen setti esittää näin still -kuvina, mutta luotan Sinuun. Ota homma haltuun ja eikun kokeilemaan:)

Rintakehän avaus käsipainoilla

Kohdistus: Rintalihakset, yläselän lihakset, ojentajat, vatsalihakset. Liike parantaa myös rintarangan liikkuvuutta

Suoritusohje:

· Asetu pienet painot käsissäsi selinmakuulle jumppapallon päälle

· Vie painot lähtöasennossa pään taakse vartalon jatkeeksi (yläkuva)

· 1. vaihe: Tee samanaikaisesti pään yli veto- sekä vatsarutistusliike (keskimmäinen kuva)

· 2. vaihe: Kun painot ovat rintakehän yläpuolella, jatka kiertämällä painot vartalon sivuille rintalihasten venytykseen asti (alakuva)

· Tee liikettä jatkuvana, ballistisena liikkeenä tuomalla painot vatsarutistuksena ja yli vetona ylös, ja viemällä ne laajan venytyksen kautta takaisin vartalon jatkeeksi


JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here