Voimavalmentaja -koulutus - Voimaharjoittelua pintaa syvemmältä

Haluatko valmentaa ihmisiä kohti huippusuorituskykyä? Janoatko syvällistä tietotaitoa voimaharjoittelusta? Haluatko oppia parhaat ja tutkitusti tehokkaimmat käytännöt maksimivoiman, nopeusvoiman, kestovoiman ja lihasmassan kehittämiseen? Voimavalmentaja -koulutus antaa sinulle laajan käsityksen eri voiman osa-alueiden tuloksekkaasta harjoittamisesta sekä kuormitusfysiologisista prosesseista kehittävän voimaharjoittelun takana. Koulutuksen jälkeen osaat rakentaa yksilöllisiä, tavoitelähtöisiä ja kovia tuloksia tuottavia voimaharjoitteluohjelmia aina vuosisuunnitelmatasolta päiväkohtaiseen harjoitukseen.

VOIMAHARJOITTELUA PINTAA SYVEMMÄLTÄ

Trainer4You Voimavalmentaja -koulutus yhdistää parhaan tutkimustiedon ja käytännön. Koulutus on omiaan henkilöille, joille pelkät perusteet eivät riitä ja joka haluaa kehittää harjoittelun ohjelmointiosaamistaan. Koulutuksessa syvennytään mekanismitasolla tarkasti niin hermostollisiin adaptaatioihin, lihasperäisiin adaptaatioihin kuin tuki- ja sidekudosadaptaatioihin. Tämä kaikki tehdään käytännönläheisesti voimavalmennuksen näkökulmasta siten, että opit esimerkiksi mitä mTOR-signaloinnista kannattaa ymmärtää, jotta osaat tehdä hyviä lihasmassan kasvuun johtavia harjoitusohjelmia. Tai ymmärrät, mikä ero on yleisillä ja liikespesifeillä adaptaatioilla niin sanotussa hermostollisessa maksimivoimaharjoittelussa.

Voimavalmentaja -koulutus on voimaharjoittelun syventävä koulutus, joten perustietämys anatomiasta, fysiologiasta ja kuormitusfysiologiasta kehittävän harjoittelun perusteineen on kurssille tultaessa eduksi. Varsinaisia pohjakoulutusvaatimuksia ei kuitenkaan ole, eli kuka tahansa saa osallistua koulutukseen.

KOULUTUKSEEN OSALLISTUNEIDEN ARVIOITA

Voimavalmentaja -koulutus on suunnattu

Personal trainereille

Fysiikkavalmentajille

Lajivalmentajille

Urheiluvalmentajille

Urheilijoille

Tavoitteellisesti treenaaville

Koulutuksen sisältö

Voimavalmentaja -koulutuksen teoriaosuuksien tärkeintä antia on erilaisten voimaharjoittelun ohjelmointimallien oppiminen ja soveltamiskohteet. Tavoitelähtöisyys, nousujohteisuus, ärsykkeenvaihtelu ja yksilöllisyys ovat kaiken kehittävän harjoittelun taustalla, joten opit enemmän kuin avainasiat tärkeimpien tuloksekkaiden voimaharjoitteluohjelmien takaa.

Käytännön osioissa käydään laajasti läpi erilaisia perus- ja erikoistekniikoita eri voiman osa-alueiden kehittämiseen. Saat vastauksia mm. muuttuvan vastuksen, isometrisen harjoittelun, osanostojen ja tempovariaatioiden hyödyistä maksimivoiman kehittämisessä sekä tuloksekkaasta kontrastivoimaharjoittelusta ja plyometrisestä harjoittelusta.

1. Lähijakso

eoria osuudet: Kehittävän voimaharjoittelun perusteet, lihasmassaharjoittelu ja kestovoimaharjoittelu

  • Absoluuttinen ja suhteellinen voima
  • Harjoitusärsyke: Geenien ilmeneminen ja muutokset proteiinisynteesissä, harjoitusvaste
  • Voimantuoton säätely (liikehermoston, sensorisen hermoston ja lihasten välinen tietoinen ja tiedostamaton yhteispeli)
  • Kuormituksen lait (nousujohteisuus, ärsykkeenvaihtelu, spesifisyys, ja yksilöllisyys)
  • Voimantuoton spesifisyys
  • Superkompensaatioteoria
  • Voimantuoton komponentit
  • Voimaharjoittelun tärkeimmät muunneltavat muuttujat
  • Palautuminen
  • Voimaharjoittelun tärkeimmät liikesuunnat
  • Lihasten aktivointi
  • Mekaaninen kuormitus
  • Metabolinen stressi
  • Mikrovauriot
  • Kuormitusfysiologia lihaskasvun takana: mTOR-signaloinnin pääpiirteet käytännön kannalta, satelliittisolujen toiminta käytännön kannalta
  • Lihasmassaharjoittelun nyrkkisäännöt
  • Kestovoimaharjoittelu (maksimivoimareservi + anaerobinen ja aerobinen kapasiteetti)

Käytännön osuudet: Voimaharjoittelun pääliikesuuntien liikevariaatioita osa 1: Ala- ja keskivartalon voimaharjoittelu, lihasmassaharjoittelun erikoistekniikat

  • Hyvän alkuverryttelyn perusteet: kehon sisälämpötilan nosto, dynaamiset venyttelyt, kiertäjäkalvosinjumpat, noususarjat
  • Takakyykyn, etukyykyn ja pistoolikyykyn variaatioita
  • Maastavedon variaatioita ja erikoistekniikoita lähdön ja lopun kehittämiseen
  • Iso työkalupakki ja liikepankki vatsalihasten vahvistamiseen
  • Lihasmassaharjoittelun erikoistekniikat, mekaaninen kuormitus: klusterit, korostetut eksentriset
  • Lihasmassaharjoittelun erikoistekniikat, metabolinen stressi: pudotussarjat, pakkotoistot, tupla- ja triplasarjat
  • Tempovariaatiot
2. Lähijakso
3. Lähijakso
4. Lähijakso
tuomas-ilman-taustaa

KOULUTTAJA TUOMAS RYTKÖNEN

Tuomas Rytkönen on voimaharjoitteluun erikoistunut valmennus- ja testausopin maisteri, joka työskentelee fysiikkavalmentajana, kouluttajana ja asiantuntijana. Parhaan tutkimustiedon yhdistäminen käytännön valmennukseen on Tuomaksen suuri intohimo. Tuomaksen voimavalmennuksessa tulokset ovat usein järisyttävän kovia. Esimerkiksi 22 vuotta voimanostoa harrastaneen 66 kilon sarjan voimanostajan yhteistulos parani 40 kiloa ensimmäisen kolmen kuukauden aikana fysiikkavalmennus yritys Athletican valmennuksessa. Tuomas on valmentanut paljon niin kuntoilijoita kuin kilpaurheilijoita. Leuanvedon SM-mitalisteja on tullut Tuomaksen valmennustallista kasapäin.

Myös Tuomas itse on intohimoinen voimailija ja meriittilistaan kuuluu mm. lukuisia Suomen mestaruuksia ja SE-tuloksia kilpaleuanvedosta. Tämän esittelyn kirjoittamisen aikaan ennätyksiä ovat mm. 96 kilon lisäpainoleuanveto, 272,5 kilon maastaveto, 160 kilon penkkipunnerrus, pistoolikyykky 70 kilon lisäpainolla molemmilla jaloilla, ihmislippu, etuvaaka ja takavaaka noin 100 kilon elopainolla.

Tuomaksen ammattitaitoon luottavat useat suomalaiset NHL-jääkiekkoilijat, Suomen Yleisurheilumaajoukkue sekä kymmenet muut erilajien urheilijat.

juha_hulmi_small

APPROVED BY LIHASTOHTORI

"Tuomas on ehdottomasti Suomen johtava tutkitun tiedon soveltaja voimaharjoitteluun. Hän on koonnut mahtavan voimaharjoittelukoulutuspaketin, jota voin suositella lämpimästi kaikille valmentajille."

Juha Hulmi (Lihastohtori eli akatemiatutkija, dosentti ja liikuntatieteiden tohtori)

petteri-piiroinen-small

PETTERI PIIROINEN SUOSITTELEE

""Tuomas Rytkönen tieteilijänä ja valmentajana kuuluu keihäänheittäjien ja valmentajien asiantuntijajoukkoon ja tuo merkittävää lisäarvoa laadukkaaseen valmentautumiseen."

Petteri Piironen, Keihäänheiton NOV-valmentaja Suomen Urheiluliitto/Kuortane Olympic Training Center

KOULUTUKSEN MAKSUVAIHTOEHDOT

Ilmoittaudu koulutukseen hyvissä ajoin ennen alkamispäivää! Saat edullisemman early bird hinnan sekä sinulla on aikaa valmistautua koulutukseen sinulle lähettämämme materiaalipaketin muodossa.

= Super early bird hinta 1440 euroa (ilmoittautuminen 3kk ennen koulutusta)

Koulutuksen ovh hinta 1590 euroa

Voit jakaa koulutusmaksun joustavasti jopa 36 kuukausierään Svea erämaksulla. Tällöin maksat koulutuksen hinnan lisäksi vain kertaluontoisen 5 euron tilinavausmaksun. Svea erämaksusta et maksa korkoa. Lue lisää Svea erämaksusta täältä.

Koulutuksien osallistumispaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kaikki sivuillamme ilmoitetut hinnat sisältävät alv:ta 24 %. Löydät koulutuksen early bird tarjouksien päivämäärät "lisätietoja" linkin takaa. Lue lisää maksuehdoista täältä.

Vielä kysyttävää? Jätä yhteydenottopyyntö koulutuksesta

Haluatko että otamme sinuun yhteyttä koulutukseen liittyen? Jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella niin otamme yhteyttä ja vastaamme koulutukseen liittyviin kysymyksiin.



Kysymyksiä?

Laita meille viestiä chatissa (arkisin 9-17) niin mietitään sinulle paras koulutusvaihtoehto. Voit muutenkin jutella kanssamme mistä tahansa opintoihin tai alaan liittyvästä asiasta chatin kautta. Jos emme juuri nyt ole paikalla chatissa, niin jätä yhteystietosi ja olemme sinuun pian yhteydessä.

Katso kaikki palautteet koulutuksesta

Keräämme aktiivisesti palautetta koulutuksistamme ja kouluttajistamme. Ilman ohjaavaa palautetta on kaikki tekeminen lähempänä ”pimeässä suunnistamista” kuin määrätietoista etenemistä kohti tavoitetta.

Esimerkkilaskelmat kuukausieristä

Katso alta esimerkkilaskelmia maksusopimuksesta eri ajanjaksolle. Erämaksut tapahtuvat yhteistyössä Svean kanssa. Katso Svea Erämaksua koskevia kysymyksiä ja vastauksia tästä.

Maksuaika 6kk

Esimerkkilaskelma 6 kuukauden maksusopimuksesta

Korko: 0%
Avausmaksu: 5,00 €
Kuukausimaksu: 0,00 €
Todellinen vuosikorko: 1,08 %

Luottokustannukset yhteensä: 5,00 €
Kokonaiskustannukset: 1595,00 €

Rahoitettava erä: 1590,00 €
Maksuaika: 6 kuukautta
KUUKAUSIERÄ: 617,50 € / KK

Maksuaika 12kk
Maksuaika 24kk
Maksuaika 36kk

LUE LISÄÄ LATAAMALLA VOIMAVALMENTAJA -OPAS

Luomalla maksuttoman Trainer4You-tilin saat käyttöösi Voimavalmentaja-oppaan sekä yli 200 videota harjoittelusta ja ravitsemuksesta.

Opas sisältää mm.:

  • Kenelle koulutus on tarkoitettu?
  • Mitä kaikkea koulutus sisältää?
  • Tarkka kuvaus koulutuksen kulusta ja käsiteltävistä aiheista
  • Mitä eväitä koulutus antaa voimaharjoitteluun ja sen ohjaamiseen
  • Kuka on Tuomas Rytkönen

Voit ladata oppaan ilmaiseksi luomalla tunnukset tietopankkiimme.

Usein kysytyt kysymykset

Ei, mutta perustietämys anatomiasta, fysiologiasta, ja kuormitusfysiologiasta kehittävän harjoittelun perusteineen kurssille tullessa on eduksi. Koulutus on omiaan syventämään erityisesti personal trainerin koulutusta.