miellyttävä_muutos

4.6/5 (8)

Miellyttävä muutos vai mullistus?

Muutokseen on aina helpompi kehottaa kuin tehdä se. On hyvä ymmärtää, että muutos on kaikille ihmisille haaste, joten jos tuntuu, että se olet aina sinä, joka et onnistu muutoksessa ja kaikki muut tuntuvat muuttavan elintapojaan sormia napauttamalla, niin se ei aivan pidä paikkaansa.

Miellyttävä muutos -verkkokurssi antaa Sinulle eväät kestävään ja miellyttävään muutokseen pieniä, mutta vaikuttavia elintapamuutoksia tekemällä. Tällöin onnistumisen mahdollisuus on huomattavasti korkeampi kuin suuria muutoksia tekemällä ja nopeita tuloksia tavoittelemalla.

Katso esimerkki verkkokurssin sisällöstä alta:

Miellyttävä muutos verkkokurssi koostuu viidestä suuremmasta osa-alueesta, jotka ovat:

  1. Onnistunut elämäntapamuutos
  2. Uni, stressi ja Tapojen muuttaminen
  3. Onnistunut ravitsemusmuutos
  4. Onnistunut arkiaktiivisuusmuutos
  5. Onnistunut kuntoliikuntamuutos

Osioihin sisältyy tehtäviä, jotka auttavat sinua elämäntapamuutoksen toteuttamisessa. Lisäksi kurssi sisältää runsaasti tukimateriaalia, kuten kaksi e-kirjaa (100 vinkkiä liikunnan aloittamiseen ja 100 vinkkiä järkeään painonpudotukseen), reseptipankin ja vinkkejä sekä harjoitusohjelmia liikunnan aloittamiseen.

Asiantuntijat

Jonna Heinonen, Arto Pesola, Riku Aalto

Tuntimäärä

4,5 tuntia

Hinta

135€

Kouluttajien esittely

Jonna Heinonen

 Jonna on terveystieteiden maisteri ja ravitsemuspsykologiaan perehtynyt laillistettu ravitsemusterapeutti. Aikaisemmalta koulutukseltaan Jonna on liikunnanohjaaja (AMK) sekä valmentaja ja hän on opiskellut lisäksi liikuntalääketiedettä Itä-Suomen Yliopistossa.

Arto Pesola

Arto Pesola on Liikuntatieteiden tohtori Liikuntabiologian laitokselta Jyväskylän yliopistosta. Hänen tutkimustyönsä käsittelee istumisen, ja ennen kaikkea sen tauottamisen vaikutuksia terveyteen.

Jyväskylän Yliopistolla tekemänsä tutkimustyön lisäksi Arto levittää tutkimuslöydöksiä terveysteknologiayritys Fibion Oy:n kautta, joka on ammattilaisten työkaluksi tarkoitettu istumis- ja aktiivisuusanalyysi.

Riku Aalto

Rikua tituleerataan usein personal trainingin uranuurtajaksi Suomessa. Hän on toiminut valmentajana, kouluttajana ja luennoitsijana liikunta- ja hyvinvointialalla pian neljännesvuosisadan. Lisäksi Riku on kirjoittanut noin 30 kirjaa ja puolen tuhatta asiantuntija-artikkelia liikunnasta, terveydestä ja ravinnosta. Hän on myös Trainer4Youn perustaja.

Parasta osaamista Rikulla on käytännön liikunta- ja elämäntapaneuvontaosaaminen. Hän on valmentanut tuhansia yksilö- ja yritysasiakkaita, joten hänellä on hyvä näppituntuma siitä, mikä toimii ja missä mennään helposti metsään.

Koulutuksen sisältö

Onnistunut elämäntapamuutos

  • Mitä paremmilla elintavoilla voi saavuttaa 7:51
  • Miellyttävä muutos vs. mullistus 7:34
  • Muutosvauhti 6:07
  • Orientoiva reaktio 4:14
  • Suurimmat ja tärkeimmät muutoskohteet 8:53
  • Ajanhallinta 3:27
  • Vinkkejä ajanhallintaan 10:44
  • Tavoitteen asettelu 7:49
  • Tavoitteen asettelun tarkistuslista 5:37

Uni, stressi ja tapojen muuttaminen

  • Uni 3:54
  • Univaje 3:52
  • Oman unen havainnointia 4:30
  • Unen hallinta 11:06
  • Stressi 5:38
  • Stressinhallinta 6:14
  • Omat stressitekijät 6:42
  • Stressi ja painonhallinta 3:54
  • Tapojen muodostuminen 6:21
  • Tapojen muuttaminen 3:46
  • Tahdonvoima 3:14
  • Mitä muutos vaatii? 2:09

Ravitsemusmuutos

  • Onnistunut ravitsemusmuutos 5:31
  • Mitä kuuluu terveelliseen syömiseen? 8:08
  • Aikaa syömiselle 4:04
  • Nälkä ja kylläisyys 5:22
  • Tietoinen syöminen 6:32
  • Harjoitus syömisen hidastamiselle 4:24
  • Herkuttelun anatomiaa 10:26

Arkiaktiivisuusmuutos

  • Pienten askelten potentiaali 3:42
  • Miksi istuminen on vaarallista? 5:14
  • Mikä on paras: toimistotuoli, satulatuoli vai jumppapallo? 8:02
  • Tehtävä 1: Istutko liikaa? 2:52
  • Onko seisominen ratkaisu istumisen haitallisuuteen? 5:48
  • Tehtävä 2: Milloin on hyvä nousta tuolista ylös? 1:30
  • Enemmän liikuntaa vai vähemmän istumista? 3:45
  • Miksi me istumme? 3:43
  • Miksi epätäydellinen muutos on täydellinen muutos? 4:10
  • Hyvät ja pahat tavat 2:14
  • Pienet voitot, suuret seuraukset 4:45
  • Valintojen virrassa arvoja kohti 4:02
  • Ne oikeasti toimivat tavoitteet 5:49
  • Onnistuneet askeleet 3:33
  • Fiksun istumisen kolme tärkeintä kohtaa 2:59
  • Vinkit aktiivisemman arjen tueksi 9:31

Kuntoliikuntamuutos

  • Tavat vastaan tavoitteet 5:12
  • Liikuntatuokio vastaan kootut selitykset 2:38
  • Hyvinvoinnin perusta 8:28
  • Liikunnan annostelu ja vaiheittainen lisääminen 3:43
  • Mistä hyvä kunto koostuu? 6:40
  • Tuloksekas kuntoilu 6:20
  • Fiksun liikkujan ohjelma 3:00

Arvostelut

Kommentit:
Kurssi auttoi minua huomioimaan hyvinvointini entistä kokonaisvaltaisemmin. Sain apuja elintapojen muuttamiseen terveellisempään suuntaan.

5/5

Kommentit:
Mielenkiintoinen ja innostava!

5/5

Kommentit:
Verkkokurssi sisälsi paljon hyvää tietoa. Mukavaa, että hyvän fiiliksen merkitys sekä ajatus itsensä hyväksymisestä ja "armollisuudesta" tuli monessa käänteessä esille.

5/5

Kommentit:
Kannattaa lisätä asiantuntijoiden nimet johonkin väliin - ja ehkä myös asiantuntijuus!

Ihan kiva paketti!

5/5

Kommentit:
Käytännönläheinen ja hyvin toteutettu kurssi. Oli mielenkiintoisia luentoja ja asiantuntevalla tavalla tehty.

5/5

Kommentit:
Mielenkiintoinen kurssi oli

4/5

Kommentit:
Hyvä ajatuksia herättävä kurssi.

4/5

Kommentit:
Videoissa oli paljon hyvää. Mikä jäi päälimmäisenä mieleen oli positiivisuus millä ne oli tehty. Jokaisella on oma tie tehdä muutoksia elämässään. Ehkä videoita istumisen haitallisuudesta voisi miettiä uudestaan. Tarviiko noin montaa videota toistamiseen. Tykkäsin ja jäi hyvä mieli 👍.

4/5

Lataa lisää