Opi raskausajan liikunnan perusteet verkkokurssilla.

Liikunta raskauden aikana on erittäin suositeltavaa.

Raskaana olevat ovat laaja erityisryhmä harjoittelun piirissä. Suomessa syntyy vuosittain 50 000 – 60 000 lasta ja todennäköisesti jokaisen personal trainerin asiakaskuntaan kuuluu jossain vaiheessa raskaana oleva tai jo synnyttänyt nainen. Niin raskaana olevien naisten, kuin heidän kanssaan työskentelevien ammattilaisten onkin erityisen tärkeää ymmärtää raskauden mukanaan tuomat muutokset naisen kehossa sekä muutosten vaikutukset liikkumiseen.

Myös lapsi hyötyy odottavan äidin liikunnasta.

Oikeanlainen liikunta raskauden aikana mm. valmistaa kudoksia synnytystä varten. Liikunta edistää lapsen kasvua ja kehitystä sekä nopeuttaa synnytyksestä palautumista. Raskausajan liikunnan sanotaan myös olevan varhaista liikuntakasvatusta syntyvälle lapselle!

Valmistaa kudoksia synnytystä varten.
Valmistaa kudoksia synnytystä varten.
Edistää lapsen kasvua ja kehitystä.
Edistää lapsen kasvua ja kehitystä.
Varhaista liikuntakasvatusta syntyvälle lapselle.
Varhaista liikuntakasvatusta syntyvälle lapselle.

Opiskele kätevästi verkossa missä ja milloin vain.

Raskausajan liikunta -verkkokurssiin on koottu laaja teoriapohja raskauden kulusta, odottavan äidin liikkumisen erityispiirteistä sekä kattava liikepankki ja valmiita ohjeita harjoittelun suunnittelemiseen. Opiskelu tapahtuu videoiden ja kirjallisten materiaalien avulla. Näin verkkokurssimme toimivat.

  • Verkkokurssin sisältämät teoriaosuudet
  • Verkkokurssin lisämateriaalit

Videoiden lisäksi saat käyttöösi myös kirjalliset tiivistelmät jokaisesta aihealueesta.

  • Luento 1: Raskauden kesto ja fysiologiset muutokset kehossa raskausaikana 6:45
  • Luento 2: Raskauden muutokset hapenkuljetuselimistössä ja kestävyysharjoittelu raskausaikana 5:58
  • Luento 3: Raskauden ensimmäinen kolmannes 8:07
  • Luento 4: Raskauden toinen kolmannes 6:16
  • Luento 5: Raskauden kolmas kolmannes 3:26
  • Luento 6: Keskivartalon harjoittaminen raskausaikana 10:05
  • Luento 7: Lantionpohjan harjoittaminen raskausaikana 3:59
  • Luento 8: Kontraindikaatiot eli vasta-aiheet raskausajan liikunnalle 6:30
  • Luento 9: Kuormittava liikunta ja huippu-urheilu raskausaikana 3:33
  • Luento 10: Odottavan äidin lihaskunto- ja liikkuvuusharjoittelu 8:08
  • Luento 11:Raskausajan liikunnan tärkeys kiteytettynä 5:09
  • Yksityiskohtaiset lihaskuntoharjoitukset (7 videoa)

Lisämateriaalit ovat pdf muodossa ladattavia olevia tiedostoja.

  • Suositeltavat ja ei-suositeltavat lihaskuntoliikkeet lihasryhmittäin
  • Harjoitusohjelma lihaskunnon kehittämiseen
  • Harjoitusohjelma liikuvuuden kehittämiseen
  • Harjoitusohjelma lantionpohjan lihasten vahvistamiseen

Verkkokurssilla valmentajanasi toimii fysioterapeutti ja personal trainer Sofia Vesa.

Sofia on pohjakoulutukseltaan fysioterapeutti (AMK) ja Trainer4You Personal trainer. Hänen palkintokaapistaan löytyy satoja yleisurheilu-uran aikaisia mitaleja, mutta myös muistoja lentopallo- ja tanssiharrastuksen ajoilta. Fysioterapeutiksi ja personal traineriksi valmistumisen jälkeen Sofia on toiminut liikunta-alan yrittäjänä, fysioterapeuttina kunnallisella ja yksityisellä puolella sekä kouluttajana Trainer4Youssa. Kouluttajana Sofia arvostaa etenkin tilanteeseen heittäytymistä sekä avoimuutta uusille asioille.

  • Sofia Vesa
Tutustu kouluttajiin täällä

Esimerkki verkkokurssin sisällöstä.

Verkkokurssiin on koottu laaja teoriapohja raskauden kulusta sekä kattava liikepankki ja valmiita harjoitusohjelmia harjoittelun tukemiseksi.


Osta verkkokurssi hintaan 59,90 €(sis. alv 24%).

Koko verkkokurssin materiaali on välittömästi käytössäsi. Näin verkkokurssimme toimivat.



Tarjous! Saat Liikunta raskauden aikana ja Liikunta synnytyksen jälkeen -verkkokurssit yhdessä hintaan 99,90 € kun ostat ne paketissa. Säästä 19,90 € ja osta paketti tästä.