Mitä nuoren urheilijan ruokavaliossa tulee ottaa huomioon? Lue artikkelisarja Trainer4You-tietopankissa.

Ravitsemus on keskeinen tekijä kehittävän harjoittelun ja urheilullisen menestyksen taustalla. Se mitä, milloin ja miksi urheilija syö on yhtä tärkeä ymmärtää kuin se mitä, milloin ja miksi harjoitellaan. Jos urheilija tähtää menestykseen urheilussa – etenkin kansainvälisillä kilpakentillä – ravitsemukseen tulee keskittyä riittävällä vakavuudella.

Nuoren urheilijan ravitsemus -artikkelisarjan tarkoituksena on tuoda esille urheilevan nuoren (noin 16–20 vuotta) ravitsemukseen liittyviä keskeisiä teemoja. Artikkelisarjasta opit, miten koostaa järkevä ja suorituskykyä tukeva ruokavalio nuorelle urheilijalle.

“Urheilijalle ruoka on muutakin kuin energian lähde. Sillä, miten urheilija ruokavalionsa koostaa, on vaikutusta fyysiseen ja psyykkiseen terveyteen sekä jaksamiseen niin koulussa, harjoituksissa kuin vapaa-ajallakin”, Rinta ja Männikkö toteavat.

Artikkelisarja on osa nuorten urheiluravitsemusta käsittelevää opetusmateriaalikokonaisuutta. Opetusmateriaaliin kuuluu lisäksi opetukseen tarkoitetut diat ja harjoitustehtävät.

Artikkelisarjan pääset lukemaan kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen Trainer4You-tietopankkiin.

(Mikä ihmeen Trainer4You-tietopankki? Lue lisää tästä.)

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here