Koska pullopostin tai kirjekyyhkyn toimitusnopeus ja jouhevuus eivät työhönsä tehokkuutta tavoittelevalle Personal Trainerille riitä, on jokaisella oltava toimiva sähköposti.

Tosiasiassa tärkeintä ei niinkään ole se kuinka sähköpostipalvelu teknisesti toimii, vaan kuinka käyttäjä itse toimii sähköpostinsa kanssa.

Hyvien viestintätaitojen opettelu onkin yksi myös Personal Trainereiden tärkeimpiä kehityskohtia (Aiheesta lisää: Personal Trainer-lehden artikkeli ”Menestyksen oppitunnit”).

Potentiaalisten – sekä jo olemassa olevien – asiakkaiden kanssa toimiessaan Personal Trainer joutuu usein käsittelemään runsaasti sähköpostia.
Parhaimmillaan sähköposti on oiva yhteydenpidon väline joka toimii briljantisti valmennuksen ja asiakashankinnan tukena, mutta pahimmillaan heikko sähköpostien hallinta antaa Personal Trainerista amatöörimäisen kuvan – olkoonkin itse valmennustaidot sitten kuinka loistavat tahansa.

Personal Trainerit ovat vain harvoin viestinnän kouliintuneita ammattilaisia, joten osaaminen ja tehokas toiminta tällä osa-alueella onkin usein todellinen kilpailuetu. Vain aniharva aidosti ymmärtää kuinka paljon asiakas arvostaa nopeita ja selkokielisiä vastauksia  sähköposteihinsa.

Ensivaikutelmankin voi tehdä vain kerran, ja yhä useammin ensivaikutelma annetaan juuri kirjoitetun sähköpostin muodossa.
Hyvät suoritukset tällä saralla eivät varmasti jää huomaamatta, vaikka kyseessä onkin klassiseen tapaan asia johon kiinnitetään ylivoimaisesti eniten huomiota silloin kun homma ei toimi.

Panosta selkeyteen, kieliasuun, ja vastausnopeuteen pykälän verran enemmän kuin luontaisesti panostaisit. Palkinto odottaa sateenkaaren päässä.

—————————————
Tuomas Liisanantti

Tuomas Liisanantti

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here